Sunday, 7 October 2012

Hari Yang Sepi dan Disepikan oleh Penyepi

Assalamualaikum....

Hmmm, tak lama lagi Mia akn update beberapa e novel utk Mia kongsikan buat sume k.... Jika ada sebarang teguran atau kritikan Mia terima. Cuma penulis biasa seperti Mia masih hijau dlm bidang penulisan& dalam proses pembelajaran. Jika tidak suka tegurlah secara berhemah dan kukuh alasannya jangan sampai menjatuhkan semangat orang lain sehingga menyinggung perasaan. Setiap orang ada kelemahan & mesti belajar memperbaikinya. Begitu juga dengan Mia.

Bergelar penulis novel bukanlah untuk mengejar glamour@royalti. Mia cuma menghadiahkan apa yang hati Mia rasa melalui pengalaman hidup Mia dan persekitaran Mia. Mia cuba berkarya jauh dari kotak pemikiran semasa. Mia selitkan unsur emosi yang keterlaluan, aksi, saspen, mistik, cinta dan air mata dalam Bidadari Salju.

Balasan Tuhan buat manusia angkuh seperti Hariz. Dia yang keras hati akhirnya lemah kerana gadis yang pernah dibencinya. Ramai yang tidak gemarkan watak Hariz ini. Seperti pelakon juga, selalunya watak antagonis memang selalu akan dibenci jika pelakon itu berkesan membawa lakonannya meskipun dia bukan jahat. Mia happy juga ramai yg tidak menyukai watak Hariz yang lemah jiwanya dan mudah menangis hanya kerana seorang gadis bernama Kayra. Ini bermakna Mia berjaya garapkan watak ini hingga meninggalkan kesan buat para pembaca. Selalu kita baca mesti heronya, macho, kuat, pembela kaum wanita, ego tapi, Mia cuba menukarkan kebiasaan itu. Ramai yg boleh nampak apa yang Mia buat, dan ada juga yang tidak boleh terima. Hakikatnya, di zaman moden ini senario ini berlaku. It's ok, Mia dapat belajar sesuatu melaluinya.....

TQVM buat anda yang sudi baca karya Mia dan menyukainya. Harapan Mia agar Mia terus bernafas dalam dunia penulisan ini biarpun kadang kala semput juga dibuatnya.. Sayang anda semua.



'Aurat dihati lebih penting untuk dijaga berbanding aurat di badan. Bermakna hati tidak liar dan tidak mengikut nafsu syaitan. Jika aurat dihati tidak dipelihara, maka menutup keseluruhan badan pun tidak menjamin seseorang itu dari berbuat kemungkaran dan dikala itu, aurat dibadan tidak mampu menyelamatkan dia lagi.'

3 comments:

Iffah Afeefah said...

woww da lawa blog kak mia

spe wat? maafla xreti la buat cmni2

Miakiff Azlisha said...

kak mia buat, br belajar sikit2...takpa, ifah pun byk bg tunjuk ajar jgk...

edahassan25@yahoo.com said...

cantik la blog k.mia :)